SEZNANITEV Z ODGOVORNOSTJO ZA STVARNE NAPAKE
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve. Napaka je stvarna:
• če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
• če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je prodajalcu znana oz. bi mu morala biti znana;
• če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oz. predpisane;
• če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnosti blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če Zakon o varstvu potrošnikov ne določa drugače.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh (2) mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.
Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.
Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, s katerim sklene pogodbo.
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve (2) leti, odkar je bila stvar kupljena/izročena.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da: – odpravi napako na blagu ali – vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali – blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali – vrne plačani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
Pravice potrošnika iz prvega odstavka tega člena ugasnejo s potekom dveh (2) let od dneva, ko je o stvari napaki obvestil prodajalca. Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake, kot je določena z zakonom.
Pogodbeno določilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nično.
Podjetje potrošnikovi zahtevi ob prijavi napake oziroma ob morebitni prijavi reklamacije, pisno odgovori najkasneje v roku 8 dni.
V primeru, da se podjetje z reklamacijo strinja, ugodi potrošnikovi zahtevi prav tako v roku 8 dni.
Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo, če se tega s kupcem nismo izrecno dogovorili!
Za vse informacije glede uveljavljanja reklamacij, garancij in stvarnih napak se prosimo obrnite na nas preko e-pošte: [email protected].
ODSTOP OD NAKUPA IN VRAČILO BLAGA
Uporabnik ima pravico, da kupljeno blago vrne, ne da bi mu bilo potrebno navesti razlog za svojo odločitev. O nameravanem vračilu lahko kupec najkasneje v 14 dneh od prejema blaga ponudniku sporoči osebno, telefonsko ali s sporočilom preko e-pošte. Vsako izmed navedenih sporočil se šteje za odstop od pogodbe. Če je potrošnik blago že prejel in od pogodbe odstopi, mora blago nepoškodovano in v nespremenjeni količini odposlati podjetju v štirinajstih dneh po sporočilu iz prvega odstavka 43. č člena (ZVPot), razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik. Kupec sam krije neposredne stroške vračila. Vračilu blaga je potrebno obvezno priložiti kopijo originalnega računa, ki ga kupec prejme ob nakupu in dostavi blaga. Kupnino za vrnjene izdelke ponudnik vrne uporabniku na enak način kot je sam plačilo prejel, in sicer v primeru bančnega nakazila, se kupcu vrne denar na njegov klasični transakcijski račun, v primeru plačila po povzetju se kupcu denar vrne s poštno nakaznico, razen, če potrošnik izrecno zahteva uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov. Kupnino ponudnik kupcu vrne v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu od pogodbe oz. v trenutku prevzema vrnjenega izdelka.